wtorek, 29 stycznia 2013

Wtorek z joga - pozycja kobry

Jeśli myślicie o utracie kilku kilogramów, według mnie najlepszym rozwiązaniem jest joga. Odkąd zaczełam regularne ćwieczenia pod okiem instruktora moje ciało stało się bardziej elastyczne, sprężyste i smuklejsze. Choć zawsze byłam wielką fanką ćwiczeń cardio, aerobiku itp to właśnie dzięki jodze widzę wyrażne zmiany w mojej sylwetce. Tak jak zpowiadałam przedstwię Wam w co wtorkowym cyklu najbardziej popularne pozycje, asany jogi. Pamiętacie, że najlepiej wykonywać je pod okiem instruktora, który nauczy was wykonywać je prawidłowo.


Pozycja dnia - pozycja Kobry
Moją pozycją dnia dzisiaj i zarazem jedną z moich ulubionych jest pozycja kobry również zwana Bhujangasana. W tej pozycji musimy unieść nasze ciało tak jak unosi się głowa węża.



Krok po kroku jak wykonać pozycję kobry: 
1. Połóż się płasko na brzuchu, piety i palce stó są złączone, kolana napiete a palce stóp wyciągniete
2. Ręce oparte są na podłodze po obu stronach klatki piersiowej, czoło oparte o podłogę
3. Zrób wdech i podnieś czoło, następnie brodę a potem ramiona i wreszcie klatkę piersiową. Przyciśnij dłonie do podłogi, jednak nie prostuj do końca łokci, powoli płynnie wyciągaj kręgosłup do góry. Pośladki powinny być rozluźnione. 
4. Kieruj łokcie w stronę ciała, chowaj łopatki. Biodra dociskaj do podłogi.
5. Patrz w górę i oddychaj normalnie.
6. Pozostań w tej pozycji przez kilka oddechów: przy wdechu rozszerzaj klatkę piersiową, a przy wydechu wyciągaj kręgosłup ku górze.
Ta pozycja pomaga pozbyć się stresu i uczucia zmęczenia, dodaje energii i wzmacnia ciało. Rozszerza klatkę piersiową, poprawia pracę serca i płuc, stąd też jest dobra dla dzieci. Otwiera klatkę piersiową oraz wzmacnia dolną część kregasłupa. Wzmacnia mięśnie pleców i pośladki.Stymuluje układ trawienny i rozciąga mięsnie brzucha. Pozycja kobry jest jedną z najlepszych by pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha.

Spróbujcie i powiedzcie jak wy się czujecie po wykonaniu tej pozycji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...