czwartek, 21 marca 2013

Niskokaloryczny i Sycący. Zielony koktajl!

Czy próbowaliście kiedyś zielonego koktajlu?Zanim go spróbowałam byłam sceptycznie nastawiona do smaku zmiksowanej zieleniny ale od pierwszego łyka całkowicie zmieniłam zdanie i do tej pory zielony koktajl jest częstym dodatkiem do mojej codziennej diety. Ja go poprostu uwilebiam, ponieważ jest niskokaloryczny i sycący, dodaje mnóstwo energii i poprawia wygląd skóry. Dzięki niemu cera staje się gładka i jasna.
A więc dziś przepis na zielony koktajl.



Składniki:

1 1/2 szklanki wody
główka sałaty rzymskiej drobno posiekanej
3, 4 łodygi selera naciowego
pół filiżanki świeżego szpinaku
1 jabłko
1 gruszka
1 banan
sok z 1/2 cytryny
opcjonalnie posiekana kolendra i natka pietruszki

Sposób przygotowania:

1. Dodać wodę i posiekaną sałatę i szpinak do blendera i zmiksować na niskich obrotach 
2. Dodać pokrojone seler, jabłko i gruszkę i zmiksować na wysokich obrotach
3. Dodać kolendrę i pietruszkę a na końcu banana i sok z cytryny

Ponieważ koktajl składa się w 30% z owoców a 70% z warzyw dzięki temu w łatwy sposób zwiekszamy spożycie warzyw w naszej diecie. Zmiksowane warzywa i owoce ułatwiają trawienie i przyswajanie witamin i minerałów. Dzięki składnikom odżywczym i dużej zawartości błonnika napój jest niezwykle sycący i wogóle nie czuję głodu a co najważniejsze wogóle nie mam ochoty na słodycze. Podany przepis starcza na 3-4 szklanki więc można go pić na drugie śniadanie, potem jako napój do obiadu i do kolacji.



Tak więc zielony koktajl to idealne rozwiązanie jeśli chcecie zgubicić kilka kilogramów, mieć dużo energii i piękną jasną cerę. Spróbujcie bo naprawdę warto!

7 komentarzy:

  1. Hmm ja jestem też sceptyczna jeśli chodzi o takie zielone koktajle. Kiedyś piłam warzywny z pietruszka i był straszny. Ten tutaj wygląda jednak dość zachęcająco.
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia bardzo zachęcające :) Ale nie wiem czy taki warzywny koktajl by mi posmakował

    OdpowiedzUsuń
  3. wbrew pozorom zielone koktajle sa faktycznie smaczne i sycace . Polecam jeszcze inny-swiezy szpinak,gruby plaster ananasa (pokrojony na mniejsze kawalki),kiwi i sok jablkowy do rozcienczenia. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja polecam - swiezy szpinak pomarancze i banana, super pyszny !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. wlasnie zrobilam i jest na prawde pyszny:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...