poniedziałek, 8 lipca 2013

Jak zacząć zmieniać swoje nawyki żywieniowe i zdrowo żyć?

Ile z Was chce schudnąć? Ile zmienić wygląd własnego ciała?Ile zaakaceptować siebie i uwierzyć w siebie? Pewnie co druga z nas o tym marzy. Pamiętajcie najważniejsze to żyć zdrowo i w zgodzie ze samym sobą. Każdy takie zmiany może wprowadzić. Pamiętajcie, że zdrowe życie to szczęśliwe życie. Aby żyć zdrowo trzeba się zdrowo odżywiać i znaleść dla siebie aktywność fizyczną, która będzie sprawiać nam radość.




http://weheartit.com/entry/51201006

Zmiany w diecie i odzwyczajenie się od jedzenia, które wogóle nie dostarcza nam jakichoklwiek wartości odżywczych to nie lada wyzwanie.
Czy ciężko jest Wam zrezygnować z niezdrowych, tłustych przekąsek, frytek czy słodyczy?
Jak dla mnie najtrudniejsze jest zrezygnowanie z cukru i słodyczy. Choć staram się je ograniczać do minimum, pozwalam sobie na słodkości w jeden dzień weekendu, to droga do tego by całkowicie wyeliminować z menu ciasta, czekolady i słodkości jest dla mnie niezmiernie trudna i długotrwała.
Jestem natomiast zadwowolona ze zmian w sposobie odżywiania jakie udało mi sie w ciągu ostatniego roku wprowadzić. Jem bardzo dużo warzyw, pełnowartościowego białka z jajek, ryb, kurczaka i węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Słucham swojego organizmu i staram się dostarczać mu tego czego potzrebuje. Niestety słodkości to jedyna moja słabość, z którą walczę choć udało mi się ich spożycie ograniczyć do minimum. Widocznie od czasu do czasu mój organizm potrzebuje odrobiny przyjeności.

Jeśli chcecie zmienić swój sposób odżywiania, wprowadzić zdrowe jedzenie do swojego życia, to róbcie to stopniowo małymi krokami a na pewno Wam się uda. Proponuję Wam przez najbliższy tydzień wprowadzić do swojego żcyia taką metodę małych kroków.


  • Po pierwsze przez najbliższe 7 dni prowadźcie dziennik i zapisujcie w nim wszystko co jecie i pijecie, każdą najdrobniejszą rzecz, ciastko przekąszone w biegu, batonik, jabłko, szklankę soku itd. WSZYSTKO.

To pozwoli Wam uzyskać obraz tego co jecie i dać naprawdę zaskakujący wynik. Przede wszystkim jednak pozwoli Wam to wyciągnąc odpowiednie wnioski i wprowadzić właściwe zmiany w diecie.


  • Po drugie jeśli palicie, albo spożywacie inne używki typu alkohol, kawa to spróbujcie przez najbliższe tygodnie sięgnąć np po filiżankę kawę 75 minut póżniej niż wtedy gdy macie na nią ochotę. Poprostu odczekajcie. Jeśli chęć sięgnięcia po papierosa, kieliszek wina czy kawę nie mija poprostu sięgnijecie po nią, trudno nikt nie jest idealny, ale przekonacie się sami jak często ta ochota poprostu mija i okazuję się, że to tylko nasze przyzwyczajenie a nasz organizm tego nie potzrebuje. W ciągu tych 75 minut spróbujcie też głęboko oddychać prze nos, Daje to super efekty.



  • Po trzecie nie kupujcie przez najbliższy tydzień smakołyków takie jak ciasteczka, drożdżówki, lody, chipsy, jakiejkolwiek żywności przetworzonej ani alkoholu. Zostawcie w swoich lodówkach miejsce na naturalną zdrową żywność, świeże warzywa i produkty.



  • Po czwarte przygotowujecie do pracy własne zdrowe kanapki sałatki itp. Nie kupujecie przez najbliższy tydzień gotowych kanapek, batonów i ciastek.


Pamiętajcie, że tak naprawdę to czy będziemy się zdrowo odżywiać zależy tylko od nas samych i od naszego nastawienia.

http://weheartit.com

Spróbujcie wprowadzić powyższe wskazówki do swojego życia w ciągu tego tygodnia, bez żadnego przywiązania do wyniku końcowego. Wszystkim roponuję to zrobić w sposób uczciwy. Spójrzcie na rezultaty i wyciągnijcie dla siebie odpowiednie wniski co warto zmienić.

Ja tak zrobiłam, I jest to tylko prace ze sobą samym. Do tego odkryłam jogę i chodzenie po górach, jako moje ulubione formy ruchu. Wiem, że naprawdę było warto. Dziś nie tylko zdrowo się odżywiam, uprawiam sport ale zdrwo się czuję i pokochałam własne ciało, zaakceptowałam siebie i zrozumiałam, że nie wszystko musi być idealne.



13 komentarzy:

  1. oooo taak ja musze znowu wrócić do zdrowego odżywiania;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe :) Spróbuje wypróbować te zasady już od dzisiaj

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, mnie też ciężko zrezygnować ze słodyczy - landrynki i inne mogą nie istnieć, ale nie ma to jak czekolada mleczna z orzechami. a latem dochodzą lody. ale walczę żeby ograniczyć spożycie do 2xtydzien zamiast podwieczorku/drugiego śniadania. to już byłby duzy sukces

    całą resztę już wprowadziłam w życie - no, może z wyjatkiem dziennika żywienia, a przydąłby mi się taki bo mam problem z pojadaniem (a to orzeszek, a to łyżka kukurydzy i się zbierA). może się zmobilizuje i od nastepnego poniedzialku stworzę taki dzienniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę Ci strasznie. U mnie zmiana nawyków żywieniowych jest podwójnie trudna: po pierwsze mam bardzo słabą silną wolę, a po drugie - stołujemy się u babci, a wiadomo jak to z babciami jest :) ale podejmę się wyzwania! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli dla chcącego nic trudnego;) trzeba tylko uważać by nie zafundować sobie niedoboru mikroelementów;) Ja ostatnio jak odstawiłem czekoladę (magnez;)) to może i jestem zdrowszy ale za to drażliwy...;)

    OdpowiedzUsuń
  6. E-rzecznik_MagneB69 lipca 2014 13:15

    To może być efekt niedoboru magnezu. Magnez jest ważnym pierwiastkiem dla fizjologii człowieka, a także pamiętajmy, kluczowy w terapii wielu obszarów klinicznych: neurologii, diabetologii, endokrynologii, kardiologii. Wysokie stężenie magnezu (powyżej 100 mg) zawierają następujące produkty spożywcze: kakao, czekolada, mleko, biały ser, kukurydza, pełne ziarna żyta i pszenicy; orzechy, migdały i suszone owoce. Pamiętać jednak trzeba, że jedynie 40% magnezu zawartego w tych produktach wchłania się do organizmu, dlatego warto suplementować organizm dodatkowymi źródłami magnezu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem zdeterminowana aby zmienić diete na bardziej zdrową i zmienić przyzwyczajenia niestety mojego chłopaka będę musiała chyba zmusić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może wśród zmiany nawyków przeanalizujecie jak dbacie o swój uśmiech ? nie ograniczając się tylko do wieczornej toalety !

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyrobienie nawyków pomoże być fit i zdrowym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie, ale najpierw trzeba rozpoznać złe nawyki i zacząć z nimi walkę ! A to wcale nie takie trudne, czytałam o tym na kcalmar.com/blog/2016/11/08/jak-zmienic-zle-nawyki-zywieniowe/ , także trzeba się wziąć w graść i do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaczęłam pracować nad sobą ledwo ponad miesiąc temu. Odkąd zrezygnowałam ze zbędnych słodyczy i tłustego smażenia już czuję się zdecydowanie lepiej, a przecież te trzydzieści kilka dni to nie jest tak dużo. Czuję się lżejsza, mam w sobie więcej energii, a o zdrowym życiu nie myślę już w kategorii "rezygnacja", a "zysk". :) Wszystkich do tego zachęcam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...