czwartek, 10 października 2013

Gdyby kobiety przywiązywały tyle uwagi do biustu, co mężczyźni…Różowy październik!


Czy wiecie, że w Polsce 13 kobiet dziennie umiera na raka piersi? Czy wiecie, że guz wielkości 3 cm rośnie 8 lat. Jak to jest, że go nie zauważamy?


Jak co roku październik to miesiąc walki z rakiem piersi. I chciałam również ten temat poruszyć na blogu.
Pamiętajcie, że rak piersi może dotknąć każdą z nas!

Zdrowy tryb życia to nie tylko fitness, ładna i zadbana sylwetka, zdrowa dieta. Zdrowy tryb życia do dbanie o nasze zdrowie, a tym samym także regularne badanie się. Pamiętajmy o najważniejszym – o profilaktyce.
    KAŻDEGO DNIA zakładając stanik, odruchowo wykonujcie proste samobadanie piersi
    RAZ W MIESIĄCU przeprowadźcie samodzielnie badanie palpacyjne piersi
    RAZ W ROKU, w dniu urodzin, idźcie do ginekologa, aby się zbadać.




Jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby

1. Wybierajcie dietę niskotłuszową, ale urozmaiconą, dostarczaj organizmowi różnych składników.
2. Ruszajcie się. Na początek wystarczy intensywny spacer, jazda na rowerze czy taniec.
3. Pamietajcie, że różnego rodzaju używki (papierosy, alkohol, narkotyki) zwiększają ryzyko wystąpienia nowotworu.
4. Kontrolujcie wagę. Jeśli jest za wysoka, postaraj się o jej redukcję. Pomogą dieta i ruch.
5. Tabletki antykoncepcyjne stosujcie pod kontrolą lekarza – przestrzegajcie zalecanych przez niego przerw.
6. Pamiętajcie, żewcześniejsze urodzenie dziecka i karmienie piersią zmniejsza ryzyko wystąpienia raka.

Bez paniki!
Strach to wielki sprzymierzeniec raka piersi. Ze strachu właśnie odwlekamy wizytę u lekarza.
Dziewczyny, badajcie piersi! Słyszałam niedawno mocne hasło: „Gdyby kobiety przywiązywały tyle uwagi do biustu, co mężczyźni…” i jak dla mnie coś jest w tym przesłaniu. Nie dajcie się rakowi, można mu zapobiegać. 

6 komentarzy:

  1. właśnie ja się muszę wybrać na badania, bo miałam w tym roku, rok zaraz minie, a ja nie poszłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że poruszasz ten temat. Sama niedawno zaczęłam badać piersi i warto. Kilka minut raz na miesiąc może uratować życie.
    Brałam udział w Biegu dla Kobiet, który również poruszył tę tematykę. Myślę, że sama o tym napiszę, aby uświadomić kobietom skalę problemu.,
    Pozdrawiam cieplutko!
    p.s. chwytliwa nazwa postu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. masz rację, podpisuję się pod tym

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się z Tobą, fajnie, że blogerzy pamiętają też o takich postach ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. święta prawda. no może oprócz tego ginekologa-w naszej służbie zdrowia idzie się wtedy jak jest miejsce, a nie w urodziny ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy październik, a więc warto o tym przypominać. Przypominać wszystkim kobietom o badaniach. Ja zaczęłam badać się regularnie dopiero od pewnego czasu. Myślę, że to bardzo ważna akcja, która powinna dotrzeć do wszystkich kobiet.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...