wtorek, 23 kwietnia 2013

Pyszna pasta primavera!

Pisałam Wam nie tak dawno jak jeść makaron i nie przytyć. I własnie dziś jeden ze sposobów na przygotowanie takiego makaronowego dania. Postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na pyszną pastę Primavera! Czyli makaron z zielonymi warzywami i parmezanem. Jak dla mnie jest to idealne danie na pożywny obiad. Dużo warzyw i makaron zawsze dodają mi energii i sprawiają, że na długi czas czuję się syta i bardzo najedzona.



Składniki:

        50g masła

1 ząbek czosnku
1 cukinia
150g zielonego groszku
100g bobu
450g ugotowanego makaronu ja używam farfalle (czyli kokardki)1 cytryna
świeże zioła w tym mieta, bazylia, pietruszka, koperek - posiekać
sól i świeżo zmielony czarny pieprz
kawałek sera parmezan





Sposób przygotowania:

1. Warzywa - groszek i bób ugotować , cukinie pokroić w kostkę. Uważać aby warzyw nie rozgotować, powinny być chrupkie.
2. Rozgrzewamy masło na patelni, dodajemy czosnek i smażymy przez około minutę.
3. Dodajemy warzywa i smażymy przez kolejne 2 minuty.
4. W między czasie gotujemy makaron al dente - odlać mały kubeczek wody z makaronu.
5. Dodajemy makaron do warzyw i podlewamy odlaną wcześniej wodą.
6. Dodajemy sok i startą skórkę z cytryny oraz zioła i starty parmezan. 
7. Wszystko mieszamy solimy i pieprzymy według uznania do smaku.





Smacznego!


5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...