czwartek, 12 września 2013

30 dni z sałatkami. Dzień 24 - Sałatka z pieczonym bakłażanem i quinoa




Czy lubicie bakłażany? Jeśli o mnie chodzi, to bakłażan jest takim warzywem, na który mogę miesiącami nie zwracać uwagi podczas zakupów i rzadko gości na moim talerzu. Nie jest tak, że go nie lubię, ale jakoś tak się dzieje, że jem go sporadycznie i przeważnie w restauracji.
Ale wczoraj jakoś tak podczas zakupóww supermarkecie natknęłam się na bakłażana, kupiłam go i powstała bardzo pyszna sałatka. Ugotowałam quinoę, czyli komosę ryżową, sięgnęłam po świeże zioła,  oraz pomidory i sałatka była prawie gotowa. W ciągu kilku minut każdy w domu zjadł po dwa talerzyki.
Tak więc pikantny bakłażan, pomidory w połączeniu z sokiem cytryny sprawiły, że dzisiaj proponuję Wam sałatkę idealną na koniec lata.Jest świetna na obiad po męczącym dniu, a to co pozostanie można zabrać następnego dnia do swojego lunchboxa.



Sałatka z pieczonym bakłażanem i quinoa

Składniki na 4 porcje:

     1 szklanka quinoa czyli komosy ryżowej
 2 bakłażany pokrojone w kostkę
1 średnia czerwona cebula, drobno posiekana
3-4 średnie pomidory
3 ząbki czosnku
4 łyżki soku z cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
tymianek, oregano, bazylia
8-10 świeżych listków miety
8-10 świeżych listków bazylii
sól, pieprz do smaku
łyżka startego sera owczego lub parmezanu



Sposób przygotowania:

1. Komosę ryżową gotujemy według przepisu na opakowaniu i odstawić do ostygnięcia
2. W dużej misce należy wymieszać pokrojonego bakłażana z 2 łyżkami oliwy z oliwek, solą, pieprzem oraz tymiankiem, oregano i bazylią. 
3. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni. Bakłażan wykładamy na blachę i wkładamy do piekarnika na ok 20-25 minut. Patrzymy aby bakłażan uzyskał złoty kolor i między czasie obracamy go.
4. Gdy bakłażan jest w piekarniku na patelni rozgrewamy łyżkę oliwy, dodajemy cebulę, którą nalęzy delikatnie zeszklić, nastepnie dodajemy czosnek . Wszystko razem lekko podsmażamy.
5. Pomidorki kroimy w kostkę i delikatnie solimy
6. Gdy bakłażan będzie już gowtowy czekamy aż przestygnie i wtedy dodajemy go do komosy ryżowej wraz z pomidorkami i przygotowaną cebulą.
7. Dodajemy zioła, posiekaną miętę i bazylię oraz sok z cytryny. Wszystko mieszamy.
8. Na koniec możemy posypać delikatnie startym serem. Ja wybrałam ser kozi, ktory nadał wszystkiemu taki wyrazisty smak. 
P.S Talerze udekorowałam rukolą i na nią nakładaliśmy sałatkę.


Smacznego!


Chyba bakłażan zagości częsciej w moim menu...A może macie jakieś fajnie pomysły na bakłażana? Czekam na Wasze propozycje.

3 komentarze:

  1. lubię pastę z bakłażana, ostatnio na stole u mnie gościł faszerowany bakłażan mięsem zapiekany z pomidorami i serem kozim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta sałatk bardzo fajnie wygląda. Nie jadłam nigdy bakłażana w takiej postaci:) bardzo ciekawi mnie jak smakuje;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz robiłam tą sałatkę i jadłam w takiej postaci bakłażana i o dziwo smakowało wysminicie:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...