wtorek, 12 lutego 2013

5 sposobów na to by jeść mniej



Największym błędem jaki popełnia się w trakcie odchudzania jest niejedzenie albo spożywanie zbyt małej ilości kalorii. Jest to bardzo niezdrowe i spowalnia przemianę materii. Ja jestem zwolenniczką jedzenia małych porcji ale co 2-3 godziny.
Natomiast uważam, że liczbę kalorii należy zmniejszyć do ok. 1500 i to w połączeniu z aktywnością fizyczną na pewno przyniesie rezultaty.
Trudnością natomiast dla wielu z Was może być zmniejszenie wielkości posiłków i liczby kalorii tak aby nie czuć głodu.



O to 5 sposobów, by jeść mniej wypróbowanych przeze mnie.

  1. Przygotuj tygodniowy jadłospis i listę zakupów – ja zawsze planuje swój jadłospis i co będę jadła w ciągu tygodnia, dokładnie określam wielkość spożywanych posiłków np. mała miseczka ryżu, kromka pełnoziarnistego chleba i raz w tygodniu kupuję to co niezbędne.
  2. Bądź rygorystyczna/rygorystyczny – oczywiście przygotowanie tygodniowego menu nic nie da jeśli nie będziemy rygorystycznie przestrzegać planu.
  3. Wybieraj odpowiednie składniki, odpowiednie jedzenie – ja zawsze wybieram do swojego menu zdrowe jedzenie, warzywa, pomidory, nabiał. Zawsze staram się włączyć do swojej diety produkty takie jak migdały, jabłka czy gorzką czekoladę ( małej przyjemności także nie może zabraknąć) bo po ich spożyciu zawsze na dłużej czuję się najedzona.
  4. Spożywaj dużo płynów – piję dużo wody mineralnej, zielonej herbaty, różnych herbat ziołowych, nie spożywam natomiast napojów gazowanych ani słodzonych soków.
  5. Jedz powoli – Im dłużej będziemy jeść, tym bardziej będziemy czuć się pełni. Ja przeżuwam każdy kęs i cieszę się smakiem spożywanej potrawy. Dzięki temu też jedzenie jest łatwiej trawione.

A Wy  macie jakieś sprawdzone sposoby, by jeść mniej?

3 komentarze:

  1. Ja mam tak skomponowany jadłospis że nie czuję głodu ;p w ogóle ;) Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W zasadzie nie ilość się liczy a jakość. Można jeść nawet 5-6 posiłków dziennie, ale muszą być one odpowiednio skomponowane. Każdy może zajrzeć sobie do jakiegoś programu posiadającego bazę produktów (np Muscle Boss) i ułożyć plan tak, aby nie przekraczać dziennego limitu W/B/T.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...