piątek, 8 lutego 2013

Owoce zimą


Jakie są Wasze ulubione owoce?
 Moje to jabłka, truskawki, maliny i borówki.Wiadomo, że najlepsze one są i najlepiej smakują latem. Wtedy też mogę je jeść bez końca. 
Są jednak też owoce, które najlepsze są w okresie zimowym, a są też i takie jak jabłka, które praktycznie można jeść przez cały rok i przez cały rok wyśminicie smakują.




Oczywiście wiadomo, że dziś praktycznie wszystkie owoce można kupić w supermarketach przez cały rok, ale jak dla mnie truskawka z importu w lutym albo brzoskwinia z puszki nigdy nie będzie smakować tak jak ta kupiona w czerwcu czy lipcu na targowisku.



Mam natomiast też owoce, które zimą są dla mnie niezastapione.
Czy wyobrażacie sobie zimę bez pomarańczy, mandarynek, klementynek, grejpfutów, winogron?
Ja nie. Pamietajmy owoce cytrusowe są bogate w witaminę B, C, potas, a zimą chronią nas przed przeziebieniem. Zimą dobre są także gruszki. One z kolei zawierają witaminy A, C, K, B2, B3 i B6.
Z kolei jabłka, banany, cytryny, ananasy są idealnymi owocami, które jem przez cały rok i równie pysznie smakują wiosną, latem, jesienią i zimą.


Ja najbardziej uwielbiam owoce świeże, jedzone jako oddzielna przekąska. Smak jabłka czy pomarańczy jest dla mnie teraz najlepszym deserem. 
Natomiast pyszna szarlotka od czasu do czasu czy jakis inny deser owocowy zimą jest również dobrym wykorzystaniem owoców. A wy jakie owoce lubicie zimą? Macie może jakieś pomysły na  zdrowy deser owocowy?


4 komentarze:

  1. oj, jakbym tak miała jeden jedyny owoc, to na prawdę nie wiem co bym wybrała. Tak jak Ty lubię to, co jest sezonowe, pyszne i świeże. Numer 1 na wiosnę to chyba mandarynki, za ich zapach podczas obierania (bo pod względem smaku chyba jednak wolę pomarańcze)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie mrożę letnie, sezonowe owoce bo te lubię najbardziej :) Maliny, truskawki porzeczki. Lubię każdy owoc, więc pora roku nie zaburza mi tego rytmu, aczkolwiek lato rządzi i wczesna jesień też :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O jagódko ty ma na na na naa... U mnie niekwestionowanym numerem 1 są jagody, aaaah!
    Może dlatego, że dobre jagody można dostać jedynie przez krótki okres czasu, są zawsze przeze mnie tak wyczekiwane!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wiele owoców ale nie wszystkie mogę jeść ,oczywiście truskawki,banany,kiwi,jabłka,arbuz ! ,i wiele innych

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...