piątek, 15 lutego 2013

Marsz po zdrowie



Jakie są Wasze sposoby na to by żyć zdrowiej i aktywniej? 
Wiadomo zdrowe odżywianie to podstawa, ale ruch i aktywność fizyczna są niezbędne. A co z wymówką, że nie mamy czasu na siłownie czy bieganie? Jak dla mnie nie ma wymówek i zawsze staram się zmotywować bo lubię ćwiczyć, ale najprostszą formą ruchu jest dla mnie chodzenie. Gdzie tylko mogę idę na nogach, staram się nie korzystać z samochodu czy komunikacji miejskiej wtedy gdy wiem, że dojście do wyznaczonego celu zajmuje mi 30 minut. Naprawdę warto! A dlaczego?





 1. Chodzenie to doskonała i łatwa forma aktywności fizycznej.
Chodzić każdy umie więc nie trzeba żadnego przygotowania i n pewno nie nadwerężycie mięśnie podczas spaceru. Poza tym regularne chodzenie obniża cholesterol, obniża ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko cukrzycy drugiego stopnia, obniża wagę ciała, utrzymuje ciało w dobrej kondycji i poprawia humor.



 2. Chodzenie obniża stress



 Jak pokazują badania regularne chodzenie obniża poziom stresu a 20 – 30 minutowy spacer ma podobne działania do tabletek uspokajających. Jak dla mnie marsz jest doskonała okazją do tego by w spokoju pomyśleć o życiu, spojrzeć na różne sprawy z dalszej perspektywy, pooddychać świeżym powietrzem i by być przez chwile bliżej natury.



 3. Chodzenie jest ekologiczne
Często w dzisiejszych czasach mówimi o byciu ekologicznym, o ochronie środowiska. I własnie chodzenie jest ekologiczne.



 4. Chodzenie pomoga poznać nam najbliższą okolicę
W dzisiejszych czasach samochodów, pośpiechu, internetu często jest tak, że nawet nie znamy naszych sąsiadów nie mówiąc już o okolicznych uliczkach, sklepikach, kawiarenkach itp. Wsiadamy rano do samochodu jedziemy do centrum, do pracy, do supermarketu. A dzięki spacerom możemy zobaczyć co się dzieje w naszym najbliższym otoczeniu, poznać ludzi, czy ciekawe miejsca.



 5. Poznając najbliższą okolicę, chodzenie może pomóc nam odkryć lokalną historię  


 Ja chodzę często, prawie codziennie wtedy gdy świeci słońce i wtedy gdy pada deszcz z parasolem. Nie wyobrażam sobie niedzieli bez popołudniowego spaceru. Chodzić naprawdę warto, ja dzięki temu utrzymuję idealną sylwetkę, czuję się pełna energii i zapału.

3 komentarze:

  1. Oj tak uwielbiam spacery!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam chodzić :) Niestety nie po Wrocławiu. Wczesniej mieszkałam w górach i chodzenie to była faktycznie przyjemność.. teraz już tak mnie nie raduje spacer. Zapraszam w moje skromne progi (blog), Twenty

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja ostatnio wchodzę na 10 piętro i czuję się świetnie robiąc coś dla siebie i mając tą satysfakcję ;3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...