sobota, 31 sierpnia 2013

Górskie wędrówki czyli coś dla ciała i ducha...


Jak pokonać samą siebie? Jak walczyć z swoimi słabościami? Jak uwierzyć w siebie i w swoje możliowści? Jak dla mnie wysatrczy weekend w górach I kilkugodzinny marsz na szczyt (niekoniecznie jakiś największy).



Górskie wędrówki to jedna z tych rzeczy, która napędza moją pasję do promocji zdrowia poprzez aktywność fizyczną. Wiadomo, że  brak aktywności jest związany z różnymi problemami zdrowotnymi w tym chorobami układu krążenia, osteoporozą, chorobami wieńcowymi, otyłością, cukrzycą i niektórymi nowotworami.

Dobra wiadomość jest taka, żę właśnie aktywność fizyczna pomaga zapobiegać przewlekłym chorobą i poprawia stan zdrowia oraz jakość życia.
Górskie wędrówki to jak dla mnie świetny sposób, aby poprawić swoje zdrowie, kondycję fizyczną i psychiczną . To idealny sposób na spędzenie tego ostatniego weekndu wakacji.

Aktywny weekend w górach czy chociaż by wędrówki po lasach czy porkach z rodziną lub przyjaciółmi może prowadzić do:

  1. Niższego poziomu stresu, poprawy nastroju
  2. Zmniejszenia ryzyka chorób serca
  3. Niższego ciśnienia krwi
  4. Niższego poziomu złego cholesterol
  5. Utraty kilogramów
  6.  Zmniejszenia ochoty na niezdrowe tłuste jedzenie
  7.  Poprawy gęstości kości
  8. Poprawy stanu zdrowia w przypadku zapalenie kości i stawów
  9.  Lepszej jakość życia
  10. Lepszych relacji z rodziną i przyjaciółmi

Pamietajcie chodzić i spacerować można wszędzie nie tylko w górach!

Ja uwielbiam weekendowe wypady w góry, bo góry i kilkugodzinne chodzenie pozwalają mi nie tylko być fit, ale też odstresować się, zapomnieć o całym świecie. To czas kiedy mogę pobyć sama z sobą, a także pokonać własne słabości. A moment kiedy dociera się na szczyt i go zdobywa to jedna z najlepszych chwil w życiu, bo czuję wtedy, że pokonałam samą siebie! 

Miłego weekendu!

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...